فيسبوك يك ساعت هوشمند با ارتباط سلولار مي‌سازد: احتمال عرضه در ۲۰۲۲

اطلاعات تكميلي در مورد دربهاي اتوماتيك سكشنال

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۰۴

فيسبوك يك ساعت هوشمند با ارتباط سلولار مي‌سازد: احتمال عرضه در ۲۰۲۲

ساعت‌هاي هوشمند فروش بالايي دارند و اپل در اين بخش از بازار حكمراني مي‌كند. حالا ظاهرا فيسبوك مي‌خواهد با يك ساعت هوشمند جديد با ارتباط سلولار وارد اين بازار شود و سال آينده ميلادي شركت‌ها را به چالش بكشد.

طبق گزارشي جديد، به باور فيسبوك ساعت‌هاي هوشمند پس از گوشي‌هاي هوشمند يكي از بزرگترين بازارها را در جهان دارند و به همين علت مي‌خواهد نقشي در آن ايفا كند. اين شبكه اجتماعي در زمينه فروش لوازم هوشمند و واقعيت مجازي تجربه دارد، بنابراين مي‌تواند سخت‌افزارهايش را در بازار بفروشد.

يكي از قابليت‌هاي اصلي ساعت هوشمند فيسبوك، امكان ارسال پيام خواهد بود. اين شبكه اجتماعي هم اكنون سه مورد از بزرگترين پلتفرم‌هاي پيام‌رسان جهان يعني واتس‌اپ، فيسبوك مسنجر و اينستاگرام را مديريت مي‌كند و محصول جديدش با چنين پلتفرم‌هايي ادغام و يكپارچه مي‌شود. علاوه بر اين، با ارتباط سلولار كاربران مي‌توانند بدون نياز به گوشي هوشمند، با دوستان و اعضاي خانواده در ارتباط باشند.

اين محصول علاوه بر قابليت‌هاي پيام‌رساني، در بخش سلامت و همچنين تناسب اندام هم كارايي بالايي خواهد داشت. انتظار مي‌رود ساعت هوشمند فيسبوك با برخي از محبوب‌ترين سرويس‌هاي كنوني مانند «Peloton Interactive» يكپارچه شود. اين احتمال وجود دارد كه اين گجت پوشيدني قادر به اندازه‌گيري ضربان قلب و حتي ميزان قند خون باشد.

 

ساعت هوشمند فيسبوك
 

 

ساعت هوشمند جديد فيسبوك كه مي‌تواند فيسبوك واچ نام داشته باشد، از نسخه متن باز اندرويد بهره مي‌برد، با اين حال ظاهرا اين شبكه اجتماعي سيستم عامل مخصوص به خود را توسعه مي‌دهد. اين سيستم عامل شايد سال ۲۰۲۳ از راه برسد و در نسل دوم ساعت هوشمند فيسبوك مورد استفاده قرار بگيرد.

با توجه به حكمراني اپل در بازار ساعت‌هاي هوشمند، فيسبوك كار سختي پيش رو دارد، با اين حال مي‌تواند با قيمت پايين‌تر و همچنين قابليت‌هاي پيام‌رساني، كاربران را جذب كند.

طبق گزارش اخير، اين شبكه اجتماعي با عرضه اين ساعت هوشمند يك استراتژي مهم‌تر يعني عرضه سخت‌افزارهاي بيشتر را دنبال مي‌كند و احتمالا در ۲۰۲۳ يك عينك واقعيت افزوده هم معرفي خواهد كرد.

در حالي كه به نظر مي‌رسد فيسبوك با اين محصولات جديدش مستقيما اپل را هدف قرار داده و مي‌خواهد درآمدش را افزايش دهد، شايد كاربران به علت نگراني‌هاي امنيتي چندان از آن‌ها استقبال نكنند. اين شبكه اجتماعي در زمينه حفظ حريم خصوصي كاربران عملكرد مناسبي ندارد و درآمد اصلي آن مربوط به فروش تبليغات مي‌شود، بخشي كه به علت تغييرات سيستم عامل iOS 14 مي‌تواند كاهش درآمد شديدي داشته باشد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/13/%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.